YENİ İŞ KOLLARI & PAZARA GİRİŞKüresel ekonomi benzeri görülmemiş bir hızla değişiyor ve küreselleşme benzersiz iş fırsatları sunuyor, fakat bozulma tehdidini de beraberinde getiriyor. İçinde bulunduğumuz son on yılda, gelişmekte olan pazarlar, 1.3 milyardan fazla yeni orta-sınıf tüketici yaratacak. Dolayısıyla dünya nüfusunun ve doğal kaynaklarının çoğuna ev sahipliği yapan gelişmekte olan pazarlar, hem yerel hem de çok uluslu şirketler için kazanılması zorunlu olan alanlar olarak konumlanıyor. Bu anlamda birçok şirket uluslararası adımlar atmaya başladı; ancak değişen pazarlar, evrilen tüketici profilleri ve yükselen yerel rakipler karşısında potansiyellerini en üst düzeye çıkarmak için mücadele etmekte. Küreselleşmeyi gerçekleştirmek inanılmaz bir değer yaratma kaynağı olabilir; fakat bu süreç sıkı çalışma, bağlılık ve birçok organizasyon işlevinin temel dönüşümünü gerektirmektedir.
Daphne Consulting'in etki alanı Türkiye'de özellikle perakende sektöründeki e-ihracatın %65'ine dokunmaktadır. Daphne uzmanları, gelişmekte olan pazarlardaki büyümenin, küreselleşen dünyanın büyük bir parçası olmayı sağlamasından yola çıkarak, hem çok uluslu hem de yerel şirketlerin bu alandaki süreçlerine yardımcı olur. Biz, şirketlerin büyüdükçe ölçek ve kapsam bağlamında karşılaştıkları zorlukların üstesinden gelmesine yardımcı olmak için; her şirketin kendine özgü durumlarını ve ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde geliştirilen, şirkete özgü çalışma modellerine üretir ve aynı zamanda şirket kaynaklarının, dijital ve veri varlıkları ile korunmasını sağlar. |
|
ÇÖZÜMLER
YENİ İŞ MODELLERİHarika iş fikirleri başarılı ve sürdürülebilir işlere dönüşebilmek için doğru iş modeline ihtiyaç duyar. Böyle bir model var mı? Bu fikir başarılı olur mu, eğer olursa nasıl? Daphne'deki danışmanlar bu tarz sorulara nasıl yaklaşacakları konusunda yıllardır çalışıyorlar. Bu süreçte düzinelerce girişimin sıfırdan büyümesinde yardımcı oldular. Hem başarı hem de başarısızlık hikayeleri bu yaklaşımın oluşmasında önemli bir rol oynadı. Bu servisle danışmanlar gizlilik kuralları çerçevesinde sizin iş fikrinizi dikkatlice dinler ve anlar; bu fikri ve uygun potansiyel iş modellerini avantaj ve dezavantajlarını, kıstas noktalarını, SWOT analizlerini ve müşteri taleplerini de göz önüne alarak değerlendirirler. Bu aşamadan sonra ise iş modelini şekillendirir, müşteriler kim olmalı, onlara nasıl erişilmeli, hem kısa vade hem de uzun vadede gelir modeli ne olmalı gibi kritik sorulara cevap verirler.
|
PAZARA GİRİŞ & BÜYÜME STRATEJİLERİİyi planlanmış bir yeni pazara giriş stratejisi veri ile desteklenmelidir. Bu destek yeni pazardaki hedef kitle, kullanılabilecek kanallar, rakiplerin yetkinlikleri konusunda gerekli veri birikiminin oluşturulması ile başlar. Bu ön araştırmaların yapılması ile şirketin kendi yetkinlikleri doğrultusunda yeni pazara giriş veya mevcut pazardaki derinleşme için gerekli hazırlık süreçleri gözden geçirilerek kontroller yapılır ve ilerleyebilmek için gerekli kalan ihtiyaçların belirlenmesi sağlanır. Bu veri toplama - araştırma ve kontrol noktaları adımlarını hedef yeni pazar / pazar genişlemesi bütçesinin yapılması, pazarlama planlaması ve uygulamaları takip eder. Pazara giriş sonrasında ise veriyi tekrar analiz edip büyüme ve hedeflere ulaşma için yeniden pozisyon almayı ve yeni stratejiler geliştirmeyi içerir.
|
DİJİTAL ŞİRKETLER İÇİN PAZARA GİRİŞDaphne’nin hem yerel hem de uluslararası pazarlarda yeni dijital şirketlerin oluşturulması ve desteklenmesi konusunda önemli bir tecrübesi bulunmaktadır. Yeni bir dijital şirket kurmak belli temel adımların planlanması ve takibi ile en az pürüz ile uygulamaya geçirilebilir. Daphne Consulting bu alanda bir çok yeni dijital şirkete kendilerine özelleştirilmiş danışmanlık vererek temel şirket stratejilerinin oluşturulması, baştan sona işe giriş planlarının yapılması ve sıfırdan dijital odaklı, verimli ve büyüyen şirket oluşturma adımlarının tanımlanması ve uygulanması konularında danışmanlıklar verir.
|